Medische Oogheelkunde

Heeft u last van een bepaalde oogziekte of wil u van uw bril af? Dan zorgt ons team van ervaren oogexperts voor een doeltreffende oogheelkundige ingreep.

Wanneer uw oogziekte vastgesteld is en de behandeling bepaald werd, voeren wij deze ook effectief zelf uit. Op die manier bespaart u heel wat kostbare tijd.

Volgende oogheelkundige behandelingen worden ambulant uitgevoerd in het Heilig Hartziekenhuis van Mol.

Cataractoperaties

Wanneer de ooglens dermate vertroebeld is dat wij de visus niet meer kunnen verbeteren door aanpassing van de brilcorrectie, kan een cataractoperatie de oplossing zijn. Deze microchirurgische ingreep gebeurt ambulant onder topicale (druppel) anesthesie dmv phakoemulsificatie (laser). Preoperatief wordt de implantlens berekend  voor een visus zonder bril voor ver en/of voor ver en dichtbij zonder bril.

Intravitreale injecties

Wanneer u lijdt aan maculaire degeneratie, diabetisch maculair oedeem of een opstapeling van vocht aan de achterkant van uw netvlies ikv een thrombose ,waarbij zich nieuwe bloedvaatjes vormen die vocht lekken, behandelen we uw oogziekte met een intravitreale injectie met een anti-VEGF. Deze ingreep gebeurt ambulant onder topicale anesthesie.

Strabismeoperaties

Kinderen — Zowel deviaties van het oog naar binnen als naar buiten , als deviaties van schuine oogspieren kunnen operatief corrigeren teneinde een rechte oogstand te bekomen.

Volwassenen — Ook deviaties in oogstand bij volwassenen kunnen wij operatief oplossen.